нормативні документи

У старшій школі вивчатимуть не більше 6-8 предметів

Сьогодні у старшій школі вивчається 14 різних предметів, а після ухвалення законопроекту «Про освіту» їх буде не більше 6-8. Про це, під час брифінгу, що відбувся у Кабінеті Міністрів України, повідомив заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей.

За словами Хобзея, зараз міністерство працює над базовим законом «Про освіту» та паралельно проводить роботу над законопроектом «Про загальну середню освіту».

«Закон має окреслити певні рамки тієї школи, яка б задовольняла потреби батьків, учнів, суспільство і, безумовно, вчителів», - підкреслив заступник міністра.

Він зазначив, що у проекті закону «Про освіту» закладені поняття як структури школи, так і її тривалості. Законопроектом пропонується впровадження 12-річної школи, а структура школи складатиметься з початкової – 4 роки навчання, базової – 5 років та старшої – 3 роки.

Заступник міністра зазначив, що саме до старшої школи додається один рік навчання - дванадцятий.

«Якщо ми сьогодні порівняємо одинадцятирічну школу, зокрема, базову, старшу, то один рік навчання було додано до початкової. Сьогодні за показником параметру часу навчання учні основної і старшої шкіл навчаються менше на один рік, ніж за часи радянської школи, бо там була шестиденка», - пояснив Хобзей.

На його думку, раніше не вдавалося запровадити 12-річну освіту тому, що не було зміни мережі навчальних закладів. Сьогодні старшу школу пропонується відокремити від основної та провести зовнішнє незалежне оцінювання всіх випускників основної школи.

«Частина учнів, які матимуть кращі академічні здобутки, продовжать своє навчання в новостворених академічних ліцеях», - зазначив Павло Хобзей. Такі однопрофільні ліцеї навчатимуть учнів старшої школи у містах, багатопрофільні - у сільській місцевості.

Заступник міністра підкреслив, що одна із проблем школи, на яку всі нарікають сьогодні – це багатопредметність.

«Зараз у старшій школі вивчається 14 різних предметів, у новій старшій школі їх буде не більше 6-8. Учні обиратимуть профіль та ті дисципліни, що їм потрібні, а також рівень, за яким вони будуть навчатися», - зазначив Павло Хобзей.

Він також додав, що після завершення реформи децентралізації та адміністративно-територіального устрою старша школа підпорядковуватиметься районам, а початкова та основна – громадам.

В обласних центрах з’являться hubschools

Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк вважає, що наступний рік має стати роком реальних змін в системі базової освіти України. Про це він наголосив на засіданні уряду 11 листопада.

Зокрема, за словами прем’єра, законопроект «Про освіту» має передбачати конкретні механізми, які сприятимуть оптимізації мережі навчальних закладів органами місцевої влади.

«Єдиний зараз шлях переконати в тому, що треба оптимізовувати мережу, - це показати кращу школу, сильніших вчителів і кращі умови для кожного учня. І тоді батьки і діти самі зрозуміють, що це не просто установа, де отримують папірець про здобуття середньої освіти, а навчальна установа, яка дає знання і можливість потім вступити до вищого навчального закладу», - сказав Яценюк.

За його словами, на першому етапі у кожному обласному центрі мають з’явитись так звані hub schools – школи, які б продемонстрували, що таке європейська якість освіти, починаючи з будівлі школи і закінчуючи вчителями, які отримують відповідну заробітну плату і мають можливість навчити наших дітей.

ЗНО для учнів 9-х класів запровадять лише після реформи

Після закінчення 9-ти класів учні складатимуть тести зовнішнього незалежного оцінювання та продовжуватимуть навчання або за професійним, або за загальноосвітнім (за профілем) напрямом. Про це повідомили у Міністерстві освіти і науки.

Разом з тим, у відомстві наголошують, що ці нововведення вступлять в силу лише після прийняття законопроекту «Про освіту».

«Міністерство освіти і науки України ще раз наголошує, що ця норма вступить в дію, лише тоді, коли новий Закон «Про освіту» буде прийнятий Верховною Радою України», - йдеться у повідомленні МОН.


Як Україна переходитиме на 12-річну школу

Міністерством освіти і науки надано додаткові роз’яснення щодо нових рівнів повної загальної середньої освіти та строків їх запровадження, після прийняття нового Закону "Про освіту".

Зокрема, законопроект "Про освіту", над яким зараз працює Міністерство освіти і науки, передбачає наступні рівні повної загальної середньої освіти:
  • початковий – 4 роки навчання;
  • базовий (основна школа) – 5 років;
  • старша профільна школа – 3 роки.
Законопроектом передбачено, що навчання учнів за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти розпочнеться:
  • для початкової освіти – з 1 вересня 2018 року;
  • для базової середньої освіти – з 1 вересня 2022 року;
  • для профільної середньої освіти – з 1 вересня 2019 року.

ЗНО з англійської мови: особливості тесту 2016 року




Тест зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови у 2016 році складається з трьох частин: читання, використання мови, письмо.
У тесті ЗНО з англійської мови будуть використані завдання чотирьох форм: завдання на встановлення відповідності, завдання з вибором однієї правильної відповіді, завдання на заповнення пропусків у тексті та завдання з розгорнутою відповіддю.
Загальна кількість завдань тесту – 43, останнє завдання передбачає створення абітурієнтом на бланку відповідей Б власного висловлення у письмовій формі відповідно до запропонованої комунікативної ситуації.
На виконання всіх завдань тесту ЗНО з англійської мови учасникам буде відведено 120 хвилин.
Завдання на встановлення відповідності - у завданнях учасникам буде запропоновано підібрати заголовки до текстів/частин текстів із поданих варіантів; твердження/ситуації до оголошень/текстів; запитання до відповідей або відповіді до запитань. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт встановив правильну відповідність і позначив правильний варіант відповіді у бланку відповідей А.
Тест містить 11 завдань цієї форми (від №1 до №5 та від №11 до №16), виконання яких буде оцінено в 0 або 1 тестовий бал. 1 бал - за правильно встановлену відповідність; 0 балів, якщо правильної відповідності не встановлено або відповіді не надано.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді - до кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один є правильним. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.
До тесту включено 5 завдань з вибором однієї правильної відповіді (від №6 до №10), що оцінюються в 0 або 1 тестовий бал. 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.
Завдання на заповнення пропусків у тексті - у завданнях пропонується доповнити абзаци/речення в тексті реченнями/частинами речень, словосполученнями/словами із наведених варіантів. Завдання вважається виконаним, якщо учасник тестування обрав і позначив правильний варіант відповіді у бланку відповідей А.
Тест містить 26 завдань цієї форми (від №17 до №42), що оцінюватимуться в 0 або 1 тестовий бал. 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.
Завдання з розгорнутою відповіддю - завдання передбачає створення абітурієнтом на бланку відповідей Б власного висловлення у письмовій формі відповідно до запропонованої комунікативної ситуації. Це завдання оцінюється від 0 до 14 тестових балів за спеціальними критеріями.
Критерії оцінювання завдання з розгорнутою відповіддю:
а. Змістове наповнення (опрацювання трьох умов, зазначених у комунікативній ситуації)
  • а1 – перша умова: 0, 1 або 2 тестових бали.
  • а2 – друга умова: 0, 1 або 2 тестових бали.
  • а3 – третя умова: 0, 1 або 2 тестових бали.
b. Структура тексту та зв’язність
  • b1 – логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті): 0, 1 або 2 тестових бали.
  • b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (твір, лист (особистий, діловий), оголошення, записка тощо): 0, 1 або 2 тестових бали.
c. Використання лексики (лексична наповнюваність, володіння лексичним матеріалом): 0, 1 або 2 тестових бали.
d. Використання граматики (морфологія, синтаксис, орфографія): 0, 1 або 2 тестових бали.
Увага!
  • 1. Якщо абітурієнт отримує оцінку 0 тестових балів за критерій а. Змістове наповнення, то в такому випадку вся робота оцінюється в 0 тестових балів.
  • 2. Якщо учасник тестування отримує оцінку 0 тестових балів за критерій с. Використання лексики або d. Використання граматики, то в такому випадку вся робота оцінюється в 0 тестових балів.
  • 3. Якщо абітурієнт не приступав до виконання завдання, власне висловлення вважається ненаписаним і вся робота оцінюється в 0 тестових балів.
  • 4. У відповідності з Програмою зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов обсяг письмового висловлювання має складати не менш ніж 100 слів.
Максимальна кількість балів, яку зможе набрати учасник тестування, правильно виконавши всі завдання тесту з англійської мови – 56 балів.
Зміст тесту ЗНО з англійської мови визначений на основі Програми зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови, що містить вимоги щодо практичного володіння читанням, лексичним та граматичним матеріалом, а також письмом.


Нормативні документи

Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах 
у 2015/2016 навчальному році
Лист МОН № 1/9-305 від 26.06.15 року
    МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
    № 1/9-305 від 26 червня 2015 року
    Органи управління освітою обласних, Київської
    міської державних адміністрацій,
    інститути післядипломної педагогічної освіти,
    загальноосвітні навчальні заклади


    Про вивчення базових дисциплін у
    загальноосвітніх навчальних закладах
    у 2015/2016 навчальному році

    Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання укладені
     спільно з Національною академією педагогічних наук України 
    методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін 
    у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році
    що додаються.
    Просимо довести зазначену інформацію до відома вчителів та методистів.
    Заступник Міністра       Павло Полянський


    Освіта.ua

    Освіта.ua
    26.06.2015
       Іноземні мови
             Вивчення іноземних мов у 2015-2016 навчальному році буде здійснюватись 
    за такими  навчальними програмами:
    «Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 
    і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов, 1-4 класи», 
     Видавничий дім «Освіта», 2012;

    «Програми для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови,
     Іноземні мови. 5-9 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013;
    «Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів
     і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов, 10-11 класи», 
     Київ, 2010;
         «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 5-7 класи», 
    Видавничий дім «Освіта», 2013;
          «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 8-9 класи»,
     «Перун», 2005;
          «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Друга іноземна мова.
     5-11 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013.
            Навчальні програми не встановлюють порядок (послідовність) вивчення
     предметної тематики у рамках навчального року, а лише вказують на зміст, 
    вивчення котрого є об’єктом тематичного та семестрового  контролю.
           Програми з іноземних мов мають наскрізний характер та представлені в єдиній
     системі, у діяльнісній термінології з чітко вираженою кореляцією між класами.
    У 2015 році в  навчальні програми з іноземних мов для учнів 1-9 класів внесено 
    певні зміни.
             Зокрема, конкретизовано опис діяльнісного підходу  до іншомовної освіти, 
    що   включає в зміст вивчення не тільки знання, навички та вміння, а й навчальні 
    стратегії та комунікативні функції з комунікативно-спрямованими завданнями.
     Важливу роль відіграватиме така змістова категорія як ставлення учнів до предмета
     і до процесу його вивчення (мотивація). Такий підхід навчить учнів бути 
    відповідальними за знання, яких  вони набувають,  і розуміти, чому ці знання, 
    важливі для них,  забезпечить використання учнями набутих знань у навчальній
     діяльності.
             Перенесено розширену інформацію краєзнавчого характеру про історію
     рідного краю з 4-го класу до
    5-го  та 6-го класів, оскільки для цієї вікової категорії навіть рідною мовою ця 

    інформація відома в дуже обмеженому обсязі й важко очікувати, що вона може 
    бути опрацьована іноземною мовою. Окрім того, лексика, потрібна для висвітлення 
    теми, та граматичні структури, серед яких дуже поширені пасивні конструкції, 
    відзначаються підвищеним ступенем складності, що перевищує  рівень А1.
    У розвантаженій програмі важливе місце посідає демонстрація знань, навичок 
    та вмінь у відповідних типових контекстах їх використання через компетенції. 
    Відтак важливими вважаються не тільки процеси засвоєння змісту, методів та 
    форм контролю навчального процесу, а й оцінювання та показзасвоєного,
     зрозумілого, побаченого, почутого, переглянутого.
     Вилучено ряд граматичних структур, які не несуть основного навантаження 
    для відтворення знань. Ряд граматичних структур перенесено до матеріалу інших
     класів, де вони логічніше поєднані з тематичним розподілом. Також у певних 
    класах обмежено вивчення цілого ряду граматичних явищ через вилучення більш 
    складних форм, перенесення їх до наступних класів.
              Програма не обмежує самостiйнiсть і творчу iнiцiативу вчителя, передбачаючи
     гнучкість у відборі та розподілі навчального матеріалу відповідно до потреб учнів та
     обраних засобів навчання (навчально-методичні комплекси, підручники, посібники
    аудіо, відео матеріали тощо).  Докладніше на офіційному веб-сайті МОН України за покликанням: http://old.mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1421144886/1428333274/.
     Звертаємо увагу,  що рішення про запровадження вивчення другої іноземної мови
     приймається самостійно навчальними закладами, залежно від умов для такого 
    вивчення, відповідно до  Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних
     закладів ІІ ступеня (наказ МОН України від 29.05.2014 № 664), згідно з якими 
     навчальний заклад отримав право вибору щодо вивчення другої іноземної мови.
              Організація літніх мовних таборів
    Одним із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам 
    є створення літніх таборів з іноземних мов. Такі табори покликані спонукати
     школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального
     року. У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та 
    застосовувати їх у різних формах діяльності (в ігрових та концертних програмах, 
    театральних виставах тощо). 
    Завдання мовного табору – показати дітям інший, відмінний від шкільного, стиль
     викладання, де наголос робиться на практичній частині й знаннях, які можна
     застосувати пізніше й у інших сферах.
    Підготовку до проведення таких таборів доцільно розпочинати заздалегідь. 
    Усі інформаційні матеріали знаходяться на сайті Міністерства
     http://www.mon.gov.ua/activity/litni-movni-tabori/ .
    З огляду на те, що стратегічні документи щодо вивчення іноземних мов зорієнтовані
     на Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти, більш детально ознайомитись
     із основними положеннями цього документу можна на сайтах: http://www.coe.intwww.britishcouncil.org.ua;www.goethe.de/kiev.
            Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичне 
    фахове видання: журнал «Іноземні мови в школах України».

    Сучасні технології для впровадження електронного

                                                  навчання в українських школах

    Сучасні технології для впровадження електронного навчання в українських школах

    На сьогодні у світі електронне навчання (e-learning) розвивається досить активно, чому сприяє підвищений попит на освітні послуги та рівень розвитку ІКТ.
    Експерти ЮНЕСКО вважають, що впровадження в освітній процес електронного навчання є необхідністю, адже це орієнтує учнів на новий стиль освіти та сприяє розвитку їх умінь та навичок для подальшого навчання вппродовж усього життя.

    Найбільш популярним електронне навчання є у США та Канаді.
    В Україні для впровадження електронного навчання компанії «Майкрософт Україна», «Софтліст» та мультимедійне видавництво «Розумники» розробили кілька освтініх ІТ-проектів, які були підтримані МОН України. Зокрема, програму батьківського контролю за фінансовими витратами класу «Parental Control», система електронних підручників «Є підручник» та проект «Розумна
    Проект «Є підручники»— система поширення електронних підручників, яка дає змогу школярам замінити паперові підручники аналогічні електронні. Систему розроблено з метою легального зберігання, розповсюдження та захисту цифрових копій шкільних підручників та посібників. Пріоритетом проекту є неухильне дотримання авторських та суміжних прав. Система забезпечує широкий законний доступ до цифрових копій підручників, які використовуються у навчальному процесі загальноосвітніх шкіл України.
    Проект «Parental Control» — безоплатна програма управління фінансами класу для батьків школярів. Вона дає змогу слідкувати за статистикою збору коштів, містить інформацію про їх цільове використання.
    Проект «Розумна дитина» — продовження експерименту з впровадження інноваційного комплексного ІТ-рішення для шкіл. Реалізація проекту полягає у широкому використанні учнями та вчителями комп’ютера та програмного забезпечення у процесі навчання.

    Тривалість робочого часу у педагогічних працівників
    Тривалість робочого часу у педагогічних працівників
    Нормальна тривалість робочого часу не може перевищувати 40 годин на тиждень. Ця загальна норма встановлена статтею 50 Кодексу законів про працю України.

    У той же час Кодексом законів про працю (ст. 51) для окремих категорій працівників, в тому числі для учителів, встановлено скорочену тривалість робочого часу.

    Зокрема статтею 25 Закону України «Про загальну середню освіту» встановлено, що педагогічне навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності – час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу.

    Педагогічне навантаження вчителя включає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становлять тарифну ставку, а також інші види педагогічної діяльності в такому співвідношенні до тарифної ставки:

    – класне керівництво – 20-25 відсотків;
    – перевірка зошитів – 10-20 відсотків; 


    • завідування:
    – майстернями – 15-20 відсотків;
    – навчальними кабінетами – 10-15 відсотків.


    Згідно з статтею 25 Закону України «Про загальну середню освіту» розподіл педагогічного навантаження у загальноосвітньому навчальному закладі здійснюється його керівником і затверджується відповідним органом управління освітою.

    Робочий час педагогічного працівника відображається в його індивідуальному робочому плані і має враховувати обсяг навчальних, методичних та організаційних обов’язків.


    Юридичний відділ ЦК Профспілки

    Оплата праці вчителів Європи: надбавки до основного окладу

    Оплата праці вчителів Європи: надбавки до основного окладуПродовжуємо знайомити українських освітян із системами оплати праці педагогів європейських країн.

    Базові оклади вчителів, як правило, зростають залежно від стажу роботи. Проте їх доповнюють різноманітні надбавки, які можуть становити значну частину чистого заробітку вчителів.

    Додаткові надбавки можуть надаватися, наприклад, за кваліфікацію, базуватися на результатах праці вчителів та/або успішності студентів, за викладання в складних умовах або роботу з учнями з особливими потребами, за викладання у віддалених географічних районах; а також за понаднормову роботу.

    Майже в третині європейських країн пропонуються всі або майже всі згадані види надбавок. З іншого боку, у Бельгії (французька та фламандська частина), на Кіпрі, у Португалії, Великобританії (Шотландія) і Ліхтенштейні існує тільки один або два види надбавок.

    Надбавки за кваліфікацію, вищу за мінімальну кваліфікацію, необхідну для того, щоб бути вчителем (тобто за ступінь магістра, кандидата, або доктора) надаються в системах освіти більшості країн. Як правило, типи і розмір таких надбавок встановлює центральний орган управління освітою (міністерство). Але в деяких країнах ці надбавки встановлюються на основі місцевих угод.

    Найвища надбавка за додаткову кваліфікацію серед європейських країн – в Ірландії, де вчителі, які почали працювати до 5 грудня 2011 року можуть отримувати надбавку в розмірі до 6 140 євро, а ті, хто розпочав працювати у період з 5 грудня 2011 року по 1 лютого 2012 року, – до 4 416 євро. Проте вчителі, які почали працювати після 1 лютого 2012 року взагалі не отримують надбавки за додаткову кваліфікацію.

    У Бельгії (французька та німецька частина) якщо вчителі початкової або неповної середньої школи здобувають ступінь магістра, їх оклад підвищується до рівня окладу вчителів старших класів середньої школи, для яких кваліфікація магістра є вимогою працевлаштування. У Туреччині вчителі зі ступенем магістра піднімаються по шкалі окладів на один тарифний рівень, а вчителі зі ступенем доктора – на два рівні.

    Безперервне підвищення кваліфікації вважається професійним обов'язком для вчителів у переважній більшості європейських країн. У деяких країнах, наприклад, у Литві, Румунії та Словенії, проходження курсів підвищення кваліфікації є необхідною умовою для просування по службі та підвищення заробітної плати. Тільки у третині країн вчителям надаються фінансові надбавки за отримання підвищення кваліфікації.

    У більш ніж третині країн вчителі можуть отримувати додаткові надбавки за якість їх роботи після проведення атестації або на основі результатів своїх учнів. У Чеській Республіці ця надбавка становить 3,9%, а в Латвії – від 7% до 12% від основного окладу. У Польщі директор школи за погодженням з місцевими органами управління освіти надає «мотиваційні стимули» за належне викладання, впровадження інновацій, відданість викладацькій діяльності і за виняткові досягнення у виконанні завдань і обов'язків. У Сполученому Королівстві (Англії, Уельсі та Північній Ірландії), кожна школа проводить атестацію і за результатами якої учителі рухаються по шкалі окладів. У випадку видатних результатів вони можуть піднятися на 2 рівні.

    У більшості країн виплачуються надбавки вчителям, які навчають учнів зі спеціальними потребами у звичайних класах. Цей вид надбавок звичайно надається у разі наявності учнів з особливими освітніми потребами, але можливі й інші критерії, наприклад навчання дітей з мовними труднощами, дітей різного віку в одному класі, або учнів з низьким рівнем успішності.

    У Словенії, наприклад, виплачуються надбавки за викладання у двомовних класах. У Швеції наявність в класі учнів з труднощами в навчанні або особливими потребами може бути прийнятою до уваги при індивідуальних переговорах щодо зарплати.

    У деяких країнах участь у позакласних заходах оплачується як понаднормова робота, а в інших за нею виплачують окрему надбавку. Наприклад, у Словенії навчальні класи на відкритому повітрі (šola v naravi) винагороджуються до 20% від основної заробітної плати за 6 годин на день в початковій і неповній середній школі. Крім того, за проведення семінарів, спортивних та інших позакласних заходів (interesne dejavnosti) виплачується 11,94 євро на годину.

    Майже у всіх європейських країнах вчителям виплачуються надбавки за виконання додаткових обов'язків.

    Ця діяльність може включати в себе роботу з учнями після завершення уроків, участь в управлінні школою, надання допомоги іншим вчителям, участь в екзаменаційних комісіях, національних або міжнародних органах, підготовка навчально-методичних матеріалів і т.д.

    Надбавки за виконання додаткових обов'язків можуть встановлюватися як на центральному рівні для деяких регульованих видів діяльності, так і на рівні школи для вирішення конкретних завдань, які входять до повноважень школи. У Фінляндії та Швеції вони також встановлюються на місцевому рівні.

    Крім того, вчителі в усіх європейських країнах, за винятком Кіпру, Латвії, Мальти, Румунії, Великобританії (Шотландія) і Ліхтенштейну, отримують додаткові надбавки за понаднормову роботу, тобто робочий час, який перевищує кількість робочих годин встановлених у трудовому договорі. У більшості випадків погодинна ставка за понаднормову роботу визначається центральним органом управління як певний відсоток від базового окладу. У Болгарії, Греції, Іспанії і Туреччині встановлюється конкретна фіксована сума.

    Майже в половині країн виплачують надбавки, пов'язані з географічним розташуванням школи. Вони є мотиваційними стимулами, які заохочують вчителів працювати у віддалених, сільських або соціально неблагополучних регіонах, і визначаються на центральному рівні управління. Також учителям можуть виплачуватися надбавки за роботу регіонах з вищою за середню вартістю життя, наприклад, у столиці. Критерії таких надбавок значно відрізняться в різних країнах.


    Вони можуть носити географічний характер (віддалені та ізольовані райони), що має місце в Данії, Іспанії, на Кіпрі, в Польщі, Румунії, Фінляндії та Великобританії (Шотландія). З іншого боку, вони можуть мати економічний (висока вартість життя), як у Франції та Великобританії (Англія), або соціальний характер (райони зі значним соціальним відчуженням, з високим ризиком чи з великою часткою учнів, що представляють етнічні чи мовні меншини), як в Іспанії, Франції та Італії.

                               
                         Педагогічне навантаження вчителів у Європі
    https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2Fpon.org.ua%2Ftemplates%2FDefault%2Fimages%2Fspacer.gif&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*
    Педагогічне навантаження вчителів у ЄвропіМайже в усіх країнах Європи робочий час вчителів значною мірою визначається безпосередньо годинами викладання. Тільки в трьох країнах кількість годин викладання не встановлюється на центральному рівні – у Нідерландах, Швеції та Великобританії (Англія, Уельс і Північна Ірландія). Кількість викладацьких годин на тиждень - за винятком запланованих перерв і будь-якого іншого часу, проведеного з учнями, протягом якого не здійснюється викладання - значно варіюється в залежності від країни – від 12 до 36 годин. При цьому в рамках певних країн існують відмінності в залежності від таких факторів, як специфіка навчального предмету, статус зайнятості вчителя, чи наявність мінімальної та максимальної кількості викладацьких годин, що відображає гнучкість, надану школам для встановлення конкретного часу викладання для вчителів. Крім того, в Німеччині, Греції, Іспанії, на Кіпрі, в Люксембурзі, на Мальті, в Португалії, Румунії та Словенії кількість годин викладання відрізняється залежно від стажу вчителів; вони зменшуються після певної кількості років стажу.

    Загалом, кількість годин викладання є найвищою у вихователів дошкільних установ, вона зменшується в середньому до 20 годин на тиждень протягом періоду обов'язкової освіти, і складає менше 20 годин у старших класах середньої школи. Тільки в Болгарії, Данії та Хорватії кількість годин викладання для вчителів середньої школи є вищою, ніж для вчителів початкових класів. У Латвії, Литві, Угорщині, Польщі та Великобританії (Шотландія), вчителі повинні навчати однакову кількість годин як у початкових, так і в середніх класах. 


    Дошкільна освіта
    (ISCED 0)
    Початкова освіта
    (ISCED 1)
    Молодші класи середньої школи
    (ISCED 2)
    Старші класи середньої школи
    (ISCED 3)
    Загальний робочий час
    Час перебування в школі
    Час викладання **
    Загальний робочий час
    Час перебування в школі
    Час викладання **
    Загальний робочий час
    Час перебування в школі
    Час викладання **
    Загальний робочий час
    Час перебування в школі
    Час викладання **
    Бельгія(фр)
    22
    20
    18/20
    17/18
    Бельгія(нім)
    20/23
    20/22
    18/20
    17/18
    Бельгія(нд)
    26
    20/22
    26
    20/23
    18/19
    17/18
    Болгарія
    40
    15
    40
    12
    40
    14/16
    40
    14/15
    Чеська Республіка
    40
    31
    40
    17
    40
    17
    40
    16
    Данія
    37
    37
    18
    37
    20
    37
    19
    Німеччина
    39
    40
    23
    20
    40
    23
    18
    40
    23
    18
    Естонія
    35
    30
    35
    14/18
    35
    14/18
    35
    14/17
    Ірландія
    28
    25
    22
    22
    Греція
    30
    30
    18
    30
    30
    18
    30
    30
    16
    30
    30
    16
    Іспанія
    38
    30
    25
    38
    30
    25
    38
    30
    18/21
    38
    30
    18/21
    Франція
    35
    26
    35
    26
    35
    18
    35
    15/18
    Італія
    25
    22
    18
    18
    Кипр
    30
    19
    30
    19
    31
    18
    31
    18
    Латвія
    40
    30
    40
    23
    21
    40
    23
    21
    40
    23
    21
    Литва
    36
    33
    36
    18
    36
    18
    36
    18
    Угорщина
    40
    32
    40
    17/22
    40
    17/22
    40
    17/22
    Мальта
    28
    26
    28
    26
    28
    20
    28
    20
    Нідерланди
    40
    40
    40
    40
    Австрія
    40
    40
    18
    40
    17/18
    40
    17
    Польща
    40
    19
    40
    14
    40
    14
    40
    14
    Португалія
    35
    28/35
    25
    35
    28/35
    25
    35
    25/35
    22
    35
    25/35
    22
    Румунія
    40
    25
    40
    16/18
    40
    18
    40
    18
    Словенія
    40
    30
    40
    16/17
    40
    16/17
    40
    14/15
    Словакія
    38
    21
    38
    17/18
    38
    17
    38
    17
    Фінляндія
    38
    20
    17
    21
    18
    17/21
    14/18
    13/20
    12/17
    Швеція
    40
    31
    40
    31
    40
    31
    40
    31
    Великобританія
    32
    32
    32
    32
    Шотландія
    35
    28
    23
    35
    28
    23
    35
    28
    23
    35
    28
    23
    Хорватія
    40
    28
    40
    12/14
    40
    14/17
    40
    15/21
    Ісландія
    40
    40
    36
    40
    27
    17
    40
    27
    17
    40
    20
    16
    Туреччина
    32
    30
    27
    20
    19
    14
    21
    16
    Ліхтенштейн
    23
    22
    21
    17/19
    Норвегія
    38
    34
    34
    33
    20
    31
    16/19
    30
    12/17


    Наявність двох чисел – відмінності в рамках певних країн в залежності від таких факторів, як навчальний предмет, статус зайнятості вчителя, чи відображає гнучкість, надана школам для встановлення конкретного часу перебування в школі або часу викладання для вчителів.

    Час викладання – час, який проводить вчитель з учнями, не включає перерви

    Час перебування в школі – час, протягом якого вчитель має перебувати в школі, це час викладання плюс час на виконання інших обов’язків

    Загальний робочий час – окрім часу перебування в школі, включає робочий час, витрачений на підготовку до уроків, перевірку завдань, протягом якого вчитель може знаходитися поза школою.

    *зазначена кількість астрономічних годин, а не академічних.

    ** кількість годин на тиждень
     


    Немає коментарів:

    Дописати коментар